-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30355 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

آيا ميشود كه افراد شيخ يا بزرگ مثل سيد ها به برخي افراد وعدة بهشت بدهند؟

حساب اشخاص در دست خدا است. هيچ كس حق ندارد دربارة كسي به طور قاطع اظهار نظر كند كه اهل بهشت است يا اهل دوزخ. كسي جز خدا و فردي كه مأذون از طرف خدا است (مثل پيامبر و امام) نمي تواند به ديگري وعدة بهشت بدهد، چون باطن افراد و عاقبت آنان را فقط خدا ميداند و عالِمان به غيب هم به اذن الهي و علم خدادادي مي توانند عاقبت امر كسي را بدانند. از اين رو از طرف خود نمي توانيم قاطعانه اظهار نظر كنيم كه چه كسي حتماً بهشتي است يا جهنمي، و نمي توانيم به كسي وعدة بهشت بدهيم.

در صرد اسلام مواردي پيش آمده كه برخي از مسلمانان از اين قبيل اظهار نظرهاي بيجا كرده اند و رسول اكرم(ص) از آنها جلوگيري كرده است. وقتي عثمان بن مظعون از دنيا رفت، زني از انصار به نام امّ علاء كه ظاهراً زن مردي بود كه عثمان بن مظعون در خانة او مي زيست و مهمان او بود، در حضور رسول اكرم(ص) جنازة وي را مخاطب ساخته و گفت: بهشت تو را گوارا باد! با اين كه عثمان بن مظعون مرد جليل القدري است و رسول خدا(ص) در مرگ او سخت گريستند و خود را روي جنازة وي انداختند و او را بوسيدندك ولي از اظهار نظر زن خشمگين شدند و فرمود: از كجا مي داني؟ چرا ندانسته قضاوت مي كني؟! مگر به تو وحي شده است؟! مگر تو از حساب خَلق خدا آگاهي؟ زن عرض كرد: وي همنشين شما و جنگجوي مجاهد شما بود. رسول اكرم(س) فرمود: من فرستادة خدايم و نمي دانم با من چگونه رفتار خواهد شد.[58]

اين جمله عين مضمون يكي از آيات است: بگو من از ميان پيامبران، اوّلين نيستم و خبر ندارم كه با من يا با شما چگونه رفتار ميشود.[59]

البته يك فرد عالِم ميتواند اوصاف بهشتيان را ذكر كند، بدون تعيين مصداق يا مزدي و با توجه به آيات و روايات بگويند كه به طور كلي چه كساني اهل بهشت هستند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.